E-zine Werken aan Duurzame Mobiliteit #10

Nu hybride werken steeds meer de norm wordt, denken sommige organisaties bijna automatisch na over hun duurzaamheidsbeleid. Dat gaat verder dan woon-werkverkeer, blijkt uit de 10de editie van het e-zine Werken aan Duurzame Mobiliteit (van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat). Zo laat ABN AMRO werknemers niet meer vliegen naar afspraken in het buitenland maar reizen die nu met de trein. Met andere woorden: hoe gaan we zakelijk naar zero?

Nationale Conferentie Duurzame Mobiliteit

Tijdens de Nationale Conferentie Duurzame Mobiliteit op maandag 26 september 2022 brengen we je op de hoogte van de laatste ontwikkelingen omtrent ‘zakelijk naar zero’. Je kunt in gesprek gaan met organisaties die hun werkgebonden personenmobiliteit verduurzamen en je kunt er nieuwe contacten leggen voor je netwerk. We hopen je in de Rijtuigenloods Amersfoort te zien. Lees hier meer en meld je aan!

Train over plane

Om buitenlandse dienstreizen te verduurzamen heeft ABN AMRO verschillende initiatieven ontwikkeld, waaronder de keuze ‘Train over plane’. Christina Kruisdijk-Duhen (verantwoordelijk voor de inkoop van buitenlandse dienstreizen) vertelt waarom dit werkt.

Eneco en Vitens

Van het uit de parkeergarage weren van auto’s die te veel  COuitstoten tot het verhogen van een kilometervergoeding voor de fiets; bedrijven als Eneco en Vitens verduurzamen het mobiliteitsbeleid zowel door te belonen als door af te remmen. We spraken beide organisaties over hun duurzaam mobiliteitsbeleid en dat leverde mooie inzichten en praktische tips op.

Beste Hybride Werkgever van Nederland

Vier werkgevers zijn benoemd tot Beste Hybride Werkgever van het land. Ze kregen de prijs elk in hun categorie: Harrier (0 – 20 werknemers), Bconnect (20 – 50 werknemers), Hanzestrohm (50 – 200) en Menzis (200+). Menzis vertelt in deze editie van Werken aan Duurzame Mobiliteit over hoe zij het hybride werken hebben ingericht.

De Volksbank

Arno Veenman van de Volksbank heeft een missie. Elke auto in het leasepark van de bank moet volledig elektrisch. De doelstelling van 90% eind vorig jaar is niet gehaald, omdat werd gekozen voor de menselijke maat. Hoe dat ging lees je in zijn column.

Bekijk hier de e-zine

Plaats een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.