Informatiesessie Start pilot Goederenhub Leeuwarden

Het aantrekkelijker maken van de binnenstad en het verduurzamen en verminderen van (overlast van) logistieke voertuigbewegingen is de ambitie van de stad Leeuwarden. Tegelijkertijd hebben veel Leeuwarder bedrijven een duurzaamheidsambitie en willen zij hun CO2-footprint verbeteren. Daarom werken initiatiefnemers  – gemeente Leeuwarden, Achmea en de Rabobank – samen met Stadslogistiek (initiatief van PostNL) aan de pilot Goederenhub Leeuwarden voor kantoorgoederen.

Digitale informatiesessie voor leveranciers

Het leveren van goederen via een goederenhub leidt voor leveranciers tot een aantal veranderingen. Daarom vertellen de initiatiefnemers en Stadslogistiek in de digitale informatiesessie (voor genodigden) graag meer over de Goederenhub Leeuwarden. Hoe werkt het? Wat betekent dat voor u? Waarop wordt getoetst en hoe gaan we na de pilot verder?

Programma

  1. Welkom
  2. Waarom een goederenhub in Leeuwarden?
  3. Het doorlopen proces
  4. Hoe werkt de goederenhub? Praktische aspecten
  5. Vervolgstappen
  6. Vragen

Waarom een goederenhub?

Leveranciers leveren facilitaire goederen aan de goederenhub en vandaaruit vervoeren zero-emissie voertuigen de goederen naar de ontvangers. Op deze manier rijdt er minder logistiek verkeer in en rondom de binnenstad van Leeuwarden. Dat is goed voor de stad Leeuwarden en haar inwoners en het sluit aan bij onze ambitie om bedrijven te helpen hun CO2-footprint te verbeteren. In de toekomst houden de gemeente Leeuwarden en de deelnemende bedrijven steeds meer rekening met deze gezamenlijke ambitie, ook in nieuwe contracten.

De pilot

De pilot Goederenhub Leeuwarden duurt een half jaar en moet uitwijzen of de hub daadwerkelijk potentie heeft om bij te dragen aan minder logistieke voertuigbewegingen in Leeuwarden. We onderzoeken tijdens de pilot op welke manier de hub kan functioneren voor de leveranciers en de ontvangers van de goederen. Stadslogistiek beheert de goederenhub en verzorgt de last-mile naar de initiatiefnemers met zero-emissie voertuigen. Het streven is om de pilot per april 2022 te starten.

Aanmelden

De digitale sessie vindt plaats op vrijdag 18 februari van 11:00 – 13:00 uur. We stemmen het programma af op de behoefte en vragen. Vandaar dat we voorafgaand al benieuwd zijn naar eventuele vragen. U kunt bij uw aanmelding uw vragen vermelden. We beantwoorden de vragen in de sessie zodat we elkaars ervaringen kunnen delen. Uw aanmelding ontvangen we graag vóór 11 februari  2022. Na uw aanmelding ontvangt u een Teams-vergaderlink.

Meld u hier aan!

Meer informatie

Voor vragen over de informatiesessie kunt u contact opnemen met Marin Epema, adviseur Energietransitie en Ruimtelijke Ordening, Transport & Planning, RoyalHaskoningDHV.
Telefoon 06 570 846 82; email marin.epema@rhdhv.com
U kunt uw vragen ook mailen naar info@werkslimreisslim.nl

Plaats een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.